In memoria maresalului Romaniei Mari, Ion Victor Antonescu ( 15 iunie 1882 – 1 iunie 1946)
Eroii nu mor niciodata!
Scena asasinatului maresalului Antonescu din filmul “Oglinda” (1993):
Glorie Maresalului Antonescu!
18 comments so far
waszlaw
on
iunie 4, 2008
antonescu? antonescu nu a fost pentru romania, a fost pentru germania… a fost o marioneta pentru hitler. daca mai conducea tara asta inca cativa ani ardealu’ era si azi unguresc.
dar relizarea acestor fapte necesita cunoasterea istoriei, ceea ce nu e un lucru usor.
In cazul asta mai lasa berea, ‘bloguitul’ si poeziile mediocre si pune mana pe cartile de istorie fiindca tocmai ai spus o prostie mai mare decat tine. Defapt, aproape l-ai intrecut pe Mihnea Georgescu … iar asta nu e un compliment.
waszlaw
on
iunie 5, 2008
p.s. ia auzi mai esti si critic literar… omule pune mana pe o carte de istorie, sau pe documente ca bag pixu’ sunt destule… si cand crezi ca putem vorbi pe argumente ia legatura cu mine. Nu spun ca Antonescu a fost un om rau, a fost doar un incapabil intr-un anumit context istoric. si crede-ma, chiar daca pare greu de crezut, stiu ce vorbesc. Antonescu a avut in mare idei bune dar…
Karadeniz
on
iunie 6, 2008
A fost un om mare pentru vremea sa. Noi românii îi datorăm mult. Istoria ştie acest lucru şi îl păstrează în memoria ei. Din păcate puţini români cunosc istoria adevărată, istoria faptelor nu a vorbelor.
Antonescu a fost omul potrivit pentru vremea lui. Dar avea idealuri prea inalte pentru situatia in care era tara in acea vreme. Credea in onoare prea mult si nu a vrut sa opreasca armata romana la Nistru si nici sa intoarca armele contra germanilor.
Partea de Ardeal a fost luata printr-un dictat, nu a fost nimeni in tara de acord cu acest act dar nu aveau ce face.
ce naiba a lasat antonescu in urma in afara basarabiei la rusi? deja ma enervez cand vad atata necunoastere a istoriei, in viata voastra nu ati citit o declaratie, un document istoric, dar hop, avem varsta legala pentru masturbare, hai sa-l laudam pe Antonescu.
Asculta aici bai gogoman betiv si ignorant, in afara de a te plange si sa injuri nu sti sa faci nimic?
Vai ce intelectuali suntem, scriem poezii, suntem filozofi. Mascariciule! Mai nou esti si istoric sa inteleg?
Inainte de a vorbi si de a le spune altora sa puna mana pe carti lasa berea/vodka jos, iesi din casa, scapa de paranoia, si eventual dute pe la biblioteca.
Tare usor mai e sa injuri pe altii pe internet nu? Vai ce dur esti tu, mahalagiule.
Acum haide valea, canta la alta masa, oricum faci umbra lumii degeaba. Daca nu sti sa comunici civilizat -fapt care l-ai demonstrat prin eternele tale rabufniri isterico-adolescentine- nu ai ce discuta cu oamenii, mergii la zoo sau la Accept daca ai chef de scandal, nu aici.
In caz ca nu te-ai prins, daca mai comentezi aiurea si injuri ai ban pe IP.
Acum hai dute, mai ia o gura de vodka, scrie un articol critic despre ortodoxie si legionari ca sa te exciti si scuteste-ne, periculosule! E ultimul avertisment!
waszlaw
on
iunie 19, 2008
dar la intrebare de ce nu ai raspuns? ce a facut antonescu?
Pe langa faptul ca si-a servit tara in doua razboaie mondiale si a murit cu demnitate? Pe langa faptul ca nu a instaurat o dictatura ideologica? Pe langa faptul ca a cautat binele tarii sale si nici odata nu a avut vreun interes sa o tradeze? Sa continui?
Uite cum sta treaba, daca mergem pe ideea ta atunci nici Horia, Closca si Crisan, spre exemplu, nu au realizat nimic? Si atunci ar trebui sa-i ponegrim? Ar trebui sa-i injuram? Ar trebui sa-i desconsideram? Ar trebui sa-i acuzam de tentativa de genocid, sau chiar (haide sa folosesc un termen care voua stangistilor-libertari va place) holocaust impotriva maghiarilor?
Mda, haide eventual sa ne renegam toti conducatorii, toate valorile nationale, ba mai mult, haide sa spunem ca noi romanii suntem o rasa inferioara, ba chiar de untermenschi, ca am copiat totul de afara, ca ne tragem din albanezi sau ca suntem slavi, etc.
Nu-mi vine sa cred ca injuri un erou ca Antonescu dar stimezi un criminal precum Iliescu. Se vede de partea cui joci mai june.
waszlaw
on
iunie 19, 2008
nu trebuie sa denaturezi ce zic eu . si imi cer scuze ca am recurs la jigniri. Cred insa ca problema lui Antonescu, daca e sa o privesc obiectiv e destul de complexa. Nu cred ca Antonescu a fost un antisemit, poate usor ultra-nationalist, nu insa in modul periculos si fanatic, fac distinctia intre el si Codreanu. Defectul sau a fost alianta cu Hitler, alianta care ne-a costat foarte mult spun eu.Antonescu a sperat constant in sprijinul lui Hitler insa nu l-a primit,niciodat, a sperat pana la capat ca Germania ne va ajuta, ceea ce nu s-a intamplat. Desigur, ar fi fost riscant sa cautam sprijin la aliati dar cred, ar fi fost mai eficient. Gafa diplomatica ne costa si azi. Cat despre compararea lui antonescu cu Horia,Closca si Crisan sau cu alte mari personalitati istorice ale poporului roman, cred ca este un gest deplasat.
Nu inteleg insa de unde pana unde glorificarea lui Antonescu, hai, poate o admiratie pentru el, dar chiar glorificare,…nu crezi ca e cam mult? In fond nu judeci oamenii dupa ceea ce doreau sa realizeze ci dupa ceea ce au realizat.
Antonescu nu a fost dupa parerea mea un anti-semit inrait, cu toate ca probabil cunostea masinatiunile evreilor.
Ultra-nationalist? Mai degraba nationalist dupa parerea mea, desigur pe timp de razboi pana si URSS folosea un fel de politica cvasi-patriotica/nationalista, promovand ideea apararii “mamei Rusia” s.a.m.d., deci tentele ultra-nationaliste au fost probabil cauzate datorita razboiului.
Alianta cu Hitler nu mi se pare atat de absurda. Aveam interese comune, o alianta cu fortele aliate ar fi reprezentat suicid la momentul dat iar starea de neutralitate nu ne ajuta de asemenea cu absolut nimic. You do the math, de partea cui aveam mai multe sanse sa realizam dezideratele reintregirii? – Ar fi multe de discutat dar sincer mi-e lene.
Cat despre glorificare, hmmm, nu inteleg ce vrei sa spui. Daca te referi la urarea “Glorie Maresalului” atunci cam gresesti. La fel de bine puteam sa spun “Traiasca memoria Maresalului” spre exemplu. “Admiratie Maresalului” ar suna cam aiurea nu? “Traiasca Maresalul” nu prea se mai poate aplica, Antonescu a fost asasinat acum 62 de ani. Am ales “Glorie Maresalului” din pur sentiment de admiratie si respect.
Cat despre judecarea oamenilor dupa ce au realizat, si asta e un concept ce tine intr-o anume parte de individ. Tu poti gandi asa, nimeni nu te judeca pentru asta, dar mergand pe ideea ta, nici cei trei luptatori amintiti mai devreme nu au realizat nimic concret. Nici Tudor Vladimirescu. Nici Mihai Viteazul … ca deh, o fi unificat el tarile romane dar acestea nu au ramas unite, iar exemplele pot continua. Eu judec oamenii si dupa actiuni, si dupa scopuri si dupa intentii. Consider actiunile, scopurile si intentiile maresalului Antonescu drept onorabile si consider ca merita stimat.
ovidiu
on
iunie 22, 2008
Pe langa faptul ca nu a instaurat o dictatura ideologica
sper ca aici nu te referi la Codreanu, ca atunci avem probleme …
A, nu, nu ma refeream la asta. Am un respect deosebit pentru Codreanu. Ma refeream la faptul ca Antonescu nu a fost genul de conducator care sa se bazeze exclusiv pe altii (indivizi sau partid/partide/miscari). S-a bazat pe legionari fiindca la momentul respectiv reprezentau o forta nationalista, o miscare de revigorare nationala, adica tocmai de ce era nevoie in acele momente, dar desigur specialistii in economie in mare parte veneau din partea liberalilor vremii.
Cu alte cuvinte Antonescu nu a vrut sa instaureze un cult al personalitatii sau al vreunei miscari ori partid. Fiind un general era mai pragmatic, cauta binele tarii, nu confruntari ideologice s.a.m.d. Cauta in primul rand stabilitate, tocmai pentru ca organizarea si pregatirea pentru razboi sa se desfasoare in bune conditii.
In fine, si asupra acestui aspect ne putem apleca si discuta indelung.
Singura problema e ca majoritatea celor care il blameaza pe Antonescu in zilele noastre o fac doar din cauza ca acesta ba s-a aliat cu legionarii, ba cu nazistii, ba ca nu s-a oprit la Nistru etc., dar niciunu dintre ei nu e in stare sau nu vrea sa accepte realitatea acelor vremuri. Pe scurt, era pentru binele Romaniei sa ajunga legionarii la putere, sa ne aliem cu nemtii etc. Asta nu inseamna ca Romania imbratisa ceea ce promovau legionarii sau nazistii, ci ca Romania, prin Antonescu, castiga dreptul la identitate, in umbra unor puteri mai mari. Astazi, ne pierdem identitatea pe zi ce trece, si cand spunem ca am avea nevoie de un alt Antonescu, nu inseamna ca avem nevoie de un legionar sau de un nazist, ci de cineva care sa gaseasca o solutie. Ba mai mult, de cineva fara compromisuri, de un roman adevarat pentru care onoarea sa fie mereu pe primul loc. Si nu avem nevoie de o persoana anume, ci trebe sa gasim acel “erou” in fiecare din noi.
Asa ca inainte sa il reabilitam pe Antonescu, trebuie sa devenim noi insine romani adevarati ca sa avem tupeul sa cerem mostenirea lui. Din pacate, multi dintre tinerii sustinatori ai lui Antonescu nu sunt decat niste betivi, agresivi, prost-crescuti etc. si asa-zisi hitleristi, care si-au pierdut identitatea romaneasca si au declarat-o nula inca din adolescenta.
_dzy
on
august 16, 2008
Vesnic Respect pt Maresalul Antonescu…un om curajos si demn care ne face cinste noua, romanilor. Ultimul mare om al Nostru in domeniul militar.
VESNIC RESPECT
antonescu? antonescu nu a fost pentru romania, a fost pentru germania… a fost o marioneta pentru hitler. daca mai conducea tara asta inca cativa ani ardealu’ era si azi unguresc.
dar relizarea acestor fapte necesita cunoasterea istoriei, ceea ce nu e un lucru usor.
In cazul asta mai lasa berea, ‘bloguitul’ si poeziile mediocre si pune mana pe cartile de istorie fiindca tocmai ai spus o prostie mai mare decat tine. Defapt, aproape l-ai intrecut pe Mihnea Georgescu … iar asta nu e un compliment.
A fost un om mare pentru vremea sa. Noi românii îi datorăm mult. Istoria ştie acest lucru şi îl păstrează în memoria ei. Din păcate puţini români cunosc istoria adevărată, istoria faptelor nu a vorbelor.
adevarat erou. Acum ar fi momentul pentru unul ca Antonescu.
Antonescu a fost omul potrivit pentru vremea lui. Dar avea idealuri prea inalte pentru situatia in care era tara in acea vreme. Credea in onoare prea mult si nu a vrut sa opreasca armata romana la Nistru si nici sa intoarca armele contra germanilor.
Partea de Ardeal a fost luata printr-un dictat, nu a fost nimeni in tara de acord cu acest act dar nu aveau ce face.
@nsfelixah1: Ori de un Antonescu ori de un Vlad Tepes
eu personal as vota cu un Hitler romanesc …
ce naiba a lasat antonescu in urma in afara basarabiei la rusi? deja ma enervez cand vad atata necunoastere a istoriei, in viata voastra nu ati citit o declaratie, un document istoric, dar hop, avem varsta legala pentru masturbare, hai sa-l laudam pe Antonescu.
Asculta aici bai gogoman betiv si ignorant, in afara de a te plange si sa injuri nu sti sa faci nimic?
Vai ce intelectuali suntem, scriem poezii, suntem filozofi. Mascariciule! Mai nou esti si istoric sa inteleg?
Inainte de a vorbi si de a le spune altora sa puna mana pe carti lasa berea/vodka jos, iesi din casa, scapa de paranoia, si eventual dute pe la biblioteca.
Tare usor mai e sa injuri pe altii pe internet nu? Vai ce dur esti tu, mahalagiule.
Acum haide valea, canta la alta masa, oricum faci umbra lumii degeaba. Daca nu sti sa comunici civilizat -fapt care l-ai demonstrat prin eternele tale rabufniri isterico-adolescentine- nu ai ce discuta cu oamenii, mergii la zoo sau la Accept daca ai chef de scandal, nu aici.
Cat despre opiniile tale, ei bine: http://images.encyclopediadramatica.com/images/9/93/NOONECARES.jpg
In caz ca nu te-ai prins, daca mai comentezi aiurea si injuri ai ban pe IP.
Acum hai dute, mai ia o gura de vodka, scrie un articol critic despre ortodoxie si legionari ca sa te exciti si scuteste-ne, periculosule! E ultimul avertisment!
dar la intrebare de ce nu ai raspuns? ce a facut antonescu?
Pe langa faptul ca si-a servit tara in doua razboaie mondiale si a murit cu demnitate? Pe langa faptul ca nu a instaurat o dictatura ideologica? Pe langa faptul ca a cautat binele tarii sale si nici odata nu a avut vreun interes sa o tradeze? Sa continui?
Uite cum sta treaba, daca mergem pe ideea ta atunci nici Horia, Closca si Crisan, spre exemplu, nu au realizat nimic? Si atunci ar trebui sa-i ponegrim? Ar trebui sa-i injuram? Ar trebui sa-i desconsideram? Ar trebui sa-i acuzam de tentativa de genocid, sau chiar (haide sa folosesc un termen care voua stangistilor-libertari va place) holocaust impotriva maghiarilor?
Mda, haide eventual sa ne renegam toti conducatorii, toate valorile nationale, ba mai mult, haide sa spunem ca noi romanii suntem o rasa inferioara, ba chiar de untermenschi, ca am copiat totul de afara, ca ne tragem din albanezi sau ca suntem slavi, etc.
Nu-mi vine sa cred ca injuri un erou ca Antonescu dar stimezi un criminal precum Iliescu. Se vede de partea cui joci mai june.
nu trebuie sa denaturezi ce zic eu
. si imi cer scuze ca am recurs la jigniri. Cred insa ca problema lui Antonescu, daca e sa o privesc obiectiv e destul de complexa. Nu cred ca Antonescu a fost un antisemit, poate usor ultra-nationalist, nu insa in modul periculos si fanatic, fac distinctia intre el si Codreanu. Defectul sau a fost alianta cu Hitler, alianta care ne-a costat foarte mult spun eu.Antonescu a sperat constant in sprijinul lui Hitler insa nu l-a primit,niciodat, a sperat pana la capat ca Germania ne va ajuta, ceea ce nu s-a intamplat. Desigur, ar fi fost riscant sa cautam sprijin la aliati dar cred, ar fi fost mai eficient. Gafa diplomatica ne costa si azi. Cat despre compararea lui antonescu cu Horia,Closca si Crisan sau cu alte mari personalitati istorice ale poporului roman, cred ca este un gest deplasat.
Nu inteleg insa de unde pana unde glorificarea lui Antonescu, hai, poate o admiratie pentru el, dar chiar glorificare,…nu crezi ca e cam mult? In fond nu judeci oamenii dupa ceea ce doreau sa realizeze ci dupa ceea ce au realizat.
Antonescu nu a fost dupa parerea mea un anti-semit inrait, cu toate ca probabil cunostea masinatiunile evreilor.
Ultra-nationalist? Mai degraba nationalist dupa parerea mea, desigur pe timp de razboi pana si URSS folosea un fel de politica cvasi-patriotica/nationalista, promovand ideea apararii “mamei Rusia” s.a.m.d., deci tentele ultra-nationaliste au fost probabil cauzate datorita razboiului.
Alianta cu Hitler nu mi se pare atat de absurda. Aveam interese comune, o alianta cu fortele aliate ar fi reprezentat suicid la momentul dat iar starea de neutralitate nu ne ajuta de asemenea cu absolut nimic. You do the math, de partea cui aveam mai multe sanse sa realizam dezideratele reintregirii? – Ar fi multe de discutat dar sincer mi-e lene.
Cat despre glorificare, hmmm, nu inteleg ce vrei sa spui. Daca te referi la urarea “Glorie Maresalului” atunci cam gresesti. La fel de bine puteam sa spun “Traiasca memoria Maresalului” spre exemplu. “Admiratie Maresalului” ar suna cam aiurea nu? “Traiasca Maresalul” nu prea se mai poate aplica, Antonescu a fost asasinat acum 62 de ani. Am ales “Glorie Maresalului” din pur sentiment de admiratie si respect.
Cat despre judecarea oamenilor dupa ce au realizat, si asta e un concept ce tine intr-o anume parte de individ. Tu poti gandi asa, nimeni nu te judeca pentru asta, dar mergand pe ideea ta, nici cei trei luptatori amintiti mai devreme nu au realizat nimic concret. Nici Tudor Vladimirescu. Nici Mihai Viteazul … ca deh, o fi unificat el tarile romane dar acestea nu au ramas unite, iar exemplele pot continua. Eu judec oamenii si dupa actiuni, si dupa scopuri si dupa intentii. Consider actiunile, scopurile si intentiile maresalului Antonescu drept onorabile si consider ca merita stimat.
Pe langa faptul ca nu a instaurat o dictatura ideologica
sper ca aici nu te referi la Codreanu, ca atunci avem probleme …
@ Ovidiu:
A, nu, nu ma refeream la asta. Am un respect deosebit pentru Codreanu. Ma refeream la faptul ca Antonescu nu a fost genul de conducator care sa se bazeze exclusiv pe altii (indivizi sau partid/partide/miscari). S-a bazat pe legionari fiindca la momentul respectiv reprezentau o forta nationalista, o miscare de revigorare nationala, adica tocmai de ce era nevoie in acele momente, dar desigur specialistii in economie in mare parte veneau din partea liberalilor vremii.
Cu alte cuvinte Antonescu nu a vrut sa instaureze un cult al personalitatii sau al vreunei miscari ori partid. Fiind un general era mai pragmatic, cauta binele tarii, nu confruntari ideologice s.a.m.d. Cauta in primul rand stabilitate, tocmai pentru ca organizarea si pregatirea pentru razboi sa se desfasoare in bune conditii.
In fine, si asupra acestui aspect ne putem apleca si discuta indelung.
Singura problema e ca majoritatea celor care il blameaza pe Antonescu in zilele noastre o fac doar din cauza ca acesta ba s-a aliat cu legionarii, ba cu nazistii, ba ca nu s-a oprit la Nistru etc., dar niciunu dintre ei nu e in stare sau nu vrea sa accepte realitatea acelor vremuri. Pe scurt, era pentru binele Romaniei sa ajunga legionarii la putere, sa ne aliem cu nemtii etc. Asta nu inseamna ca Romania imbratisa ceea ce promovau legionarii sau nazistii, ci ca Romania, prin Antonescu, castiga dreptul la identitate, in umbra unor puteri mai mari. Astazi, ne pierdem identitatea pe zi ce trece, si cand spunem ca am avea nevoie de un alt Antonescu, nu inseamna ca avem nevoie de un legionar sau de un nazist, ci de cineva care sa gaseasca o solutie. Ba mai mult, de cineva fara compromisuri, de un roman adevarat pentru care onoarea sa fie mereu pe primul loc. Si nu avem nevoie de o persoana anume, ci trebe sa gasim acel “erou” in fiecare din noi.
Asa ca inainte sa il reabilitam pe Antonescu, trebuie sa devenim noi insine romani adevarati ca sa avem tupeul sa cerem mostenirea lui. Din pacate, multi dintre tinerii sustinatori ai lui Antonescu nu sunt decat niste betivi, agresivi, prost-crescuti etc. si asa-zisi hitleristi, care si-au pierdut identitatea romaneasca si au declarat-o nula inca din adolescenta.
Vesnic Respect pt Maresalul Antonescu…un om curajos si demn care ne face cinste noua, romanilor. Ultimul mare om al Nostru in domeniul militar.
VESNIC RESPECT